Lexxie

Lexxie is onze chatbox die op veel antwoorden vragen weet. Lexxie is nog vrij nieuw dus soms moet ze nog wat leren maar we proberen haar zo goed mogelijk in te werken. Aan de antwoorden van Lexxie kunnen geen rechten worden ontleend!

Welke informatie geeft Lexxie?

Lexxie begint steeds meer te leren over LuchthavenExpress. Maar ze weet ook hoe lang een rit ongeveer duurt of hoeveel bagage mee mag en hoe groot de bagage mag zijn. Vraag Lexxie wat u wilt, ze geeft over het algemeen direct antwoord.

LuchthavenExpress veelgestelde vragen

Zijn jullie 24 uur per dag bereikbaar?

LuchthavenExpress is van 8 uur ‘s morgens tot 20 uur ‘s avonds telefonisch bereikbaar voor reguliere vragen. Voor noodgevallen zijn wij 24 uur per dag bereikbaar. U kunt ons bellen op het telefoonnummer (085) 06 03 233. LET OP: u kunt onze centrale alléén bellen met nummerweergave aan!

Ook kunt u natuurlijk contact opnemen via het contactformulier.

Waarom moet ik met nummerweergave aan bellen?

U kunt onze telefooncentrale alleen bellen met nummerweergave aan. Belt u anoniem dan wordt uw telefoontje automatisch door onze centrale afgewezen.

Vooral in het buitenland komt het nogal eens voor dat de verbinding niet optimaal is en wordt verbroken. Omdat wij onze klanten graag de hoogst mogelijke service verlenen, willen wij u terug kunnen bellen als onverwachts de verbinding wordt verbroken.

Hoe gaat het wegbrengen in zijn werk?

De LuchthavenExpress chauffeur zal ongeveer 5 minuten voor de geplande tijd bij u aanbellen of op het opgegeven telefoonnummer bellen om aan te geven dat hij aanwezig is. Vervolgens zal hij alvast uw bagage in de auto plaatsen en wachten tot u gereed bent met het afsluiten van uw woning waarna de rit zal aanvangen. De ingevulde tijd is het tijdstip dat de chauffeur dient te rijden.

De chauffeur zet u bij de juiste vertrekhal af recht voor de deur en zal u vragen of u een bagagetrolley wenst en deze voor u halen en uw bagage netjes voor u op uw trolley plaatsen. Dat is de service van LuchthavenExpress.

Gaat ophalen net zo makkelijk als wegbrengen?

Op het moment dat u geland bent heeft u een sms ontvangen met het telefoonnummer van de chauffeur. Ook kan de LuchthavenExpress chauffeur telefonisch contact met u opnemen of via sms/whatsapp om af te spreken waar u het beste kunt staan om opgehaald te worden. Op Schiphol bijvoorbeeld adviseren wij de klanten om naar boven te gaan (vertrekhal) en daar de deur naar buiten te nemen. Vervolgens geeft u de ‘letter’ van uw deur door aan de chauffeur en hij zal u recht voor de deur ophalen.

De chauffeur brengt u veilig thuis en zal u thuis begeleiden bij het uitstappen en helpen met uw bagage.

Heb ik altijd een privétaxi?

LuchthavenExpress biedt alléén privétaxidiensten aan naar en van de luchthavens in Nederland, België en Duitsland en biedt vooralsnog geen gedeelde ritten naar de luchthaven aan.

Mijn vlucht is vertraagd, moet ik jullie bellen?

Bij LuchthavenExpress houden wij uw vlucht in de gaten! Landt u eerder of is uw vlucht vertraagd? Geen probleem, wij kunnen dat zien in onze systemen en sturen de chauffeur gewoon iets eerder of later zodat wij, maar nog belangrijker, zodat u meestal niet hoeft te wachten op uw chauffeur. U hoeft ons dus niet te bellen! U kunt wel een Whatsapp sturen als u de prettig vindt, deze kunt u sturen naar +31362340233.

Wat is de wachttijd op de luchthaven als ik opgehaald word?

In veel gevallen staat onze chauffeur klaar op de luchthaven als u met uw bagage naar buiten komt. Echter; in geval van bijvoorbeeld vertraging van uw vlucht of de klant voor u, kan het gebeuren dat de chauffeur het niet redt om al op de luchthaven te zijn als u naar buiten komt. De maximale wachttijd die wij hanteren is 45 minuten. In onze planning houden wij uiteraard rekening met een marge maar de luchtvaart laat zich niet altijd plannen.

Kunnen we op meerdere adressen opgehaald of weggebracht worden?

Het is mogelijk om vanaf meerdere adressen weggebracht en/of opgehaald te worden. De rekentool op onze website berekent automatisch voor u wat de kosten zijn. Let op! U dient zelf de meest gunstige route in te voeren.

Ik wil met een groep reizen, kan dat?

LuchthavenExpress heeft de beschikking over verschillende sedans, stationwagens en personen bussen. Dus ook met een groep kunnen wij u prima naar de luchthaven van uw keuze brengen. Wilt u met een grote groep reizen? Neemt u dan even contact op per e-mail om onze service af te stemmen op uw wensen.

Kan ik nog annuleren?

Uw geboekte rit naar of van de luchthaven kunt u tot 24 uur voor aanvang annuleren. Wilt u de rit annuleren? U kunt alléén annuleren per e-mail. Voor ritten die betaald zijn met creditcard berekenen wij €5 extra kosten.  

Ik heb betaald met iDeal of creditcard maar wil annuleren, ben ik mijn geld kwijt?

Indien u een rit of ritten geboekt hebt en betaald hebt met iDeal en u wilt uw rit(ten) cancellen dan krijgt u uiteraard gewoon uw geld terug mits u dat minimaal 24 uur van te voren doet. Is de rit binnen 24 uur dan is de chauffeur al ingedeeld en vindt geen restitutie plaats. Nadat u de rit hebt geannuleerd en recht hebt op restitutie dan storten wij dezelfde werkdag het geld terug. Wanneer het weer op uw bankrekening staat is afhankelijk van de bank en kan tot maximaal twee werkdagen duren. Hebt u betaald met creditcard dan houden wij €5 extra kosten in op de terugboeking.

Wat als ik iets ben vergeten in de taxi?

Onze chauffeurs controleren na elke rit de auto op achtergelaten spullen en zullen u attenderen op uw bagage. Toch kan het een keer gebeuren dat u iets vergeten bent in de taxi. Indien wij zelf weten aan wie het gevonden voorwerp toebehoort, zullen wij zelf contact met u opnemen. U kunt ook altijd contact met ons opnemen zodat wij uw eigendommen zullen achterhalen waarna u deze na uw reis kunt afhalen of tegen vergoeding kunt laten bezorgen.

Moeten mijn kinderen in een kinderzitje?

In een taxi hoeven kinderen volgens de wet niet in kinderstoeltjes of op stoelverhogers, een baby mag op schoot vervoerd worden. LuchthavenExpress is echter wel in het bezit van een aantal Maxi Cosi, kinderstoeltjes en stoelverhogers. Indien u van tevoren aangeeft dat u gebruik wenst te maken van een kinderstoeltje of zitverhoger, dan zorgen wij ervoor dat de chauffeur deze bij zich heeft. Hier worden extra kosten voor gerekend. U kunt geen rechten hieraan ontlenen. In verband met de ruimte in de auto’s, is niet elke auto voorzien van deze faciliteiten en aangezien de planning regelmatig wordt aangepast kunnen wij een kinderstoel of stoelverhoger niet garanderen. Indien wij geen kinderstoelen of maxicosi beschikbaar meer hebben dan hoort u dit uiteraard direct zodat wij een andere passende oplossing kunnen aanbieden.

Hoeveel tijd moet ik van tevoren aanwezig zijn op de luchthaven?

Wij adviseren u om ruim van tevoren op de luchthaven te zijn zoals opgegeven door de luchtvaartmaatschappij. De tijd die u opgeeft bij het reserveren is de tijd dat de chauffeur u ophaalt.

Kan ik op verschillende manieren afrekenen?

U kunt bij LuchthavenExpress op verschillende manieren online afrekenen. Met iDeal of creditcard. Onze Belgische klanten kunnen afrekenen met Bancontact. Bedrijven kunnen na goedkeuring van LuchthavenExpress op rekening rijden. Wilt u zakelijk op rekening rijden? Neemt u dan even contact met ons op! Uiteraard kunt u ook contant betalen of pinnen in de taxi. In de taxi betalen heeft echter niet onze voorkeur om veiligheidsredenen.

Ontvang ik een factuur van mijn rit(ten)?

Als u bij LuchthavenExpress reserveert ontvangt u altijd een factuur van uw rit. Boekt u een retour dan ontvangt u twee facturen. Heeft u gekozen voor achteraf in de taxi betalen of heeft u de rit vooruit betaald, dan hoeft u de factuur uiteraard niet te voldoen en is deze voor uw eigen administratie.

Ik wil graag chauffeur worden voor LuchthavenExpress, kan dat?

Kijk op onze pagina Vacatures.